sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Pasageri civilizaţi! Mai există?


Dacă blogul l-am făcut pentru a arăta pasagerii românaşi care se fac de râs,în această postare voi arăta că şi ai noştrii pot fi educaţi.

Am avut două curse zilele acestea in două destinaţii foarte cunocute ,frecventate de mari actori de la "Holydud" şi celebrul Brussels,destinaţia multor parlamentari si europarlamentari.

Dacă majoritatea avea deja cultura calatoriei cu avionul,românaşii se chinuiau din răsputeri,si culmea că au şi reuşit,să spună " vă rog","dacă se poate" si " multumesc" pentru orice serviciu minor pe care il ofeream.

De la urcarea in avion au ştiut să acorde personalului de bord respectul cuvenit,să salute şi să ceară informaţii in mod politicos...fără " fă"," bă"..."auzi conaşule"..." pepusă" şi alte apelative care denotă ignoranţa si prostia fară margini. Văzând atitudinea pasagerilor,noi,personalul de bord am facut tot ce ne-a stat in putere pentru a-i face să se simta bine. Atmosfera a fost una deosebită, zborul puţin turbulent dar am avut nişte pasageri foarte inţelegători. Nu s-au trezit să mearga la "taoletă" in timpul zgâlţâielii...nu au incercat să vorbească la telefon in speranţa ca au semnal la 10.000 de metrii altitudine. Absolut civilizaţi.

Mai mult decât atât,două franţuzoaice au vrut neapărat sa ne pupe pentru serviciul nostru şi pentru faptul ca i-am făcut să se simtă atat de bine. I-am servit cu apă tot timpul şi nu i-am lasat să rabde sete ca pe cei de Spania şi Italia...îi intrebam din jumate in jumate de oră dacă se simt bine,dacă au nevoie de ceva şi le acordam o atenţie deosebită. De ce toate acestea? Pur şi simplu pentru că şi ei au fost impecabili. Ca pasageri,români şi alte naţii...au fost la înălţime,la propriu şi la figurat. O piţipoancă ce tot zborul nu prea a vorbit şi părea destul de dificilă,la coborâre ne-a felicitat si a spus " cu un astfel de personal la bord,aş călători intruna". I-am mulţumit respectuos si i-am spus că o mai aşteptăm.

Ei,da! Deci se poate. Românii noştrii ştiu să fie si civilizaţi.

Şi noi stim să fim civilizaţi...personalul de bord,zic. Dar când iţi vine şi se trezeşte ca in coteţ la el acasă,nu te salută,iti vorbeşte obraznic cu "tu"( apropo,pe aceste curse,nu mi s-a adresat nimeni cu "tu",remarcabil,nu?!?!),cum se poate să fi amabil?

S-a putut astfel să decurga totul minunat. Cum spunea un coleg cu experienţă" Un zbor ar trebui să fie,ca in fiecare seară,la Operă!" şi avea dreptate.

Zboruri uşoare ca şi acestea două.

5 comentarii:

  1. Din păcate, zborul nu poate fi limitat doar la cei cu bun simț și un dram de civilizație. Știu de la tine că nici măcar celor târlani și prost-crescuți nu le turnați apa în cap și chiar și cu ei încercați să fiți cât mai politicoși, dar mă bucur că ai avut parte și de clienți simpatici :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am zburat de cateva ori in Italia chiar si cu low cost si cei din jur mi s-au parut ok in ciuda povestilor horror citite pe diverse forumuri. Dar, intr-adevar atmosfera pe zborul de Charleroi a fost net superioara... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai fost norocos Imperator. Zborul tau a fost linistit. Nu e mare diferenta intre low cost si linie. Noi am avut Zaventem,nu stiu cum e pe Charleroi..:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Si ca pasager e groaznic de stresant sa calatoresti cu nesimtiti langa tine. Si cand spun asta, ma gandesc in primul rand la un tigan beat care a terorizat o cursa Lufthansa Frankfurt - Bucuresti, in care (din pacate!) ma aflam si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. permite mi sa ti spun ca, in ciuda povestirilor relativ interesante, mai trebuie sa ti corectezi pe ici pe colo " i"-urile.
    La "romanii nostrii" ajunge doar unul (nostri), in vreme ce la "cat de ignorant , prost sa fi" lipseste unul ( sa fii).

    I adevarat ca romanasii tai nu invata sa vorbeasca din ce le spui tu la bord, - mai ales ca probabil nu pronunti nostri-i sau sa fi - dar, cine stie, poate intra unul altul sa citeasca p aici...conasule:P

    RăspundețiȘtergere